Az élelmiszerüzletek és áruházak polcain található termékeken rendszeresen előfordulnak öntapadós termékcímkék. Ezek a címkék változatos méretekben, alapanyagban és formákban érhetők el, kezdve a fekete-fehér információs termékcímkétől egészen a színes etikett címkékig. Ajánlatkérés Miért fontos a jó termékcímke? Az etikett címkék között a termékcímke kulcsszerepet játszik a mai marketingeszközök között, még a kiskereskedelmi szektorban is, ahol folyamatosan nő a verseny a vásárlók megszerzéséért! A termékcímke elengedhetetlen, még akkor is, ha minden egyéb külső promóciótól megválna a vállalkozás, hiszen termékcímke nélkül nem hozható forgalomba termék. Bemutatja a márkát: Egy jól megtervezett, egyedi termékcímke segítségével jelentősen növelhető a márkaismertség, és számos új potenciális vásárlót érhetünk el. A termékcímke az egyik leghatékonyabb kommunikációs eszköz a termékek világában, amely segítségével világosan bemutathatjuk a fogyasztóknak, hogy mit kínál a termékünk, és milyen értékeket képvisel a márka. Hasznos és lényeges információkat szolgáltat: A termékcímke nemcsak a márkát mutatja be, hanem számos fontos és hasznos információt is nyújt a vásárlóknak. Lehetőség van az összetevők, a funkciók, a tápértékek, a tanúsítványok és az allergiára vonatkozó információk feltüntetésére, valamint az értékesítést elősegítő részletek megosztására is. Kialakít egy kezdeti képet a termékről: Ha a fogyasztó még nem próbálta ki a terméket, a termékcímke segítségével kialakítható egy első benyomás. A megfelelő csomagolás segítségével értéket, karaktert és stílust közvetíthetünk, amely hozzájárul a termék ismertségéhez. Ez különösen a luxustermékek esetében fontos, ahol egy rossz minőségű címke komoly kérdéseket vethet fel. Figyelemfelhívó: Egy kreatív és jól megtervezett termékcímke gyakorlatilag egy miniatűr reklámtáblaként működik. Amikor a vásárlók szeme végigsöpör a bolti polcokon, a címke feladata, hogy felhívja a figyelmet a termékre. Ez igaz akkor is, ha a termék szupermarketben, áruházban, bárban vagy webshopban található. Hitelességet ad a márkának: Egy magas minőségű és grafikailag igényesen megtervezett termékcímke jelentősen hozzájárul a márka hitelességéhez. Ha a megbízhatóság és a prémium minőség az, amit képviselni szeretnénk, akkor ezt a termék csomagolásán is meg kell mutatnunk. Mi a termékcímke kötelező tartama? A termékcímkén megjelenő kötelező tartalom elsősorban a termék jellegétől függ. A jogszabály előírja, hogy milyen kötelező elemeknek kell szerepelniük egy terméken, hogy azt forgalomba lehessen hozni hazánkban. Nagyon fontos szabály, hogy Magyarországon csakis olyan termék hozható forgalomba, amelyen szerepel magyar nyelvű leírás. Így a címke főleg külföldről behozott termékek esetén bír kiemelt fontossággal. Ahhoz, hogy ne kövessen el mulasztásokat, amikor a termék csomagolásán, a termékcímkén lévő adatokat meghatározza pontosan ismernie kell az erre vonatkozó szabályokat, előírásokat. Néhány adat, amit biztosan tartalmaznia kell a termékcímkének: Termék megnevezése Márkanév Mennyiség / súly (nettó, bruttó, töltő, stb.) Összetétel illetve felhasznált anyagok, használati utasítás Gyártási idő, lejárati idő, tárolás módja Gyártó vagy Forgalmazó neve és címke Származási hely (különösen ha nem EU) Vonalkód Amikor a kötelezően megjelenítendő információk helyességét ellenőrzi a termékcímkén, fontos, hogy az alábbi kritériumoknak megfeleljen: A csomagoláson vagy a termékcímkén nem szerepelhetnek félrevezető vagy hamis adatok és információk. A termékcímke lehet szöveges formátumú, képekkel/fotókkal/ábrákkal vagy egyéb jelzésekkel ellátott, de minden esetben világosan és érthetően kell kommunikálnia az információkat. Az árucikk fontos tulajdonságaira vonatkozó jelöléseket kiemelt helyen kell elhelyezni, és azoknak: jól láthatónak, könnyen érthetőnek, világosan olvashatónak, és egyértelműnek kell lenniük. A jelöléseket nem szabad elrejteni, elfedni, vagy más írásos vagy képi anyaggal megszakítani! Amennyiben a terméken az információk csak idegen nyelven vannak feltüntetve, akkor ahhoz - tartalmában az eredetivel teljesen megegyező - magyar fordítást kell biztosítani a fogyasztó számára. Vonalkód az árucímkén Amennyiben kereskedelmi forgalomba kerül terméke, a GS1 Magyarország Kft-től igényelnie kell vonalkódot vagyis a 13 jegyű számsort. Hogy milyen módon igényelhet EAN13 vonalkódot a GS1 Magyarországtól, egy régebbi blog bejegyzésünkben tekintheti meg. A termék címke felhasználási területei Élelmiszeripar: bor, pálnika, méz, konzerv termékek címkézése, tejipar, sütőipari címkék, mérleg címke, speciális hűtőházi címke stb. Gyógyszeripar: doboz, fiola, kémcső címke, tasak lezáró címke, laboratóriumi etikett stb. Vegyipar: biztonsági címke, mosószeres flakon címke stb. Gyártóipar: alkatrész címke, ruhacímke stb. Termék címke alapanyaga A termékcímkék sokféle anyagból (papír, műanyag, BOPP fólia, stb.) készülhetnek, amelyek alkalmasak a termékinformációk megjelenítésére, a választás elsősorban a termék jellege és az értékesítés helye határozza meg. Hiszen egészen más alapanyagra van szükség, ha egy ásványvizes üveg csomagolása a feladat, vagy egy konzerv termékcímkéjére van szükség, de a legegyszerűbb fekete szöveggel nyomtatott etikett címke esetében is egészen biztos más alapanyag lesz a befutó. Termékcímke tervezés, készítés, nyomtatás Több ügyfelünk is imádja a termékcímke tervezési szolgálatásunkat! Nagy rutinnal rendelkező grafikus kollégáink az egy színnel (jellemzően fekete) nyomtatott, vagy akár színes címkék tervezését is rövid határidővel vállaljuk. A fő koncepció, színvilág és megjelenési területek egyeztetése után tapasztalt grafikus kollégáink elkészítik a termékcímke grafikát, ami már akár nyomtatásra vagy gyártásra kész állapotot is jelent. Az általunk kínált termékcímke gyártás rengeteg előnnyel rendelkezik Legyen szó kis vagy nagy mennyiségről, digitális vagy flexo technológiáról – gyors szállítási határidővel készítjük a termékcímkéket Részletgazdag, professzionális termékcímke? Nem gond! A minőség elengedhetetlen a termékcímék esetén, ami tükrözi a temrék minőségét is! Személyre szabhatóság: egyedi címkék készítése, amik a vásárlók igényeire szabhatók Ezt tudta a termék címkékről? Összességében elmondható, hogy a termék címke nagyban hozzájárul nagyban hozzájárulhat az üzleti növekedésedhez, hiszen a termék címke talán az egyik legjobb és legköltséghatékonyabb módja a brand és a vásárlók közötti kommunikációnak. De jöjjön néhány adat, ami biztosan meggyőzi, hogy érdemes foglalkozni a professzionális termékcímke készítéssel: Hét másodperc: egyes tanulmányok szerint már ilyen rövid idő elegendő ahhoz, hogy az első benyomás kialakuljon a vásárlóban a márkával és termékkel kapcsolatban A fogyasztók közel fele a vásárlás során a jól ismert arculati elemek alapján (brand logó, színek, stb.) már távolról észreveszik a terméket A vásárlók több mint 50%-a mindig elolvassa a termékcímkét vásárlás előtt és ha nem talál rajta elegendő információt, akkor sok esetben a konkurencia termékét is megvizsgálja. Ha termékcímkére van szüksége, keressen minket bizalommal! Legyen papír vagy műanyag, sima vagy színes címke, íves vagy tekercselt, kis vagy nagy mennyiségben, nálunk biztosan lesz megoldás! Kérjen ajánlatot termék címkére! <iframe allow="geolocation; microphone; camera" allowfullscreen="true" allowtransparency="true" frameborder="0" id="JotFormIFrame-230153684772358" onload="window.parent.scrollTo(0,0)" scrolling="no" src="https://form.jotform.com/230153684772358" style=" min-width: 100%; height:950px; border:none;" title="Ajánlatkérés csatománnyal - HU OC"> var ifr = document.getElementById("JotFormIFrame-230153684772358"); if (ifr) { var src = ifr.src; var iframeParams = []; if (window.location.href && window.location.href.indexOf("?") > -1) { iframeParams = iframeParams.concat(window.location.href.substr(window.location.href.indexOf("?") + 1).split('&')); } if (src && src.indexOf("?") > -1) { iframeParams = iframeParams.concat(src.substr(src.indexOf("?") + 1).split("&")); src = src.substr(0, src.indexOf("?")) } iframeParams.push("isIframeEmbed=1"); ifr.src = src + "?" + iframeParams.join('&'); } window.handleIFrameMessage = function(e) { if (typeof e.data === 'object') { return; } var args = e.data.split(":"); if (args.length > 2) { iframe = document.getElementById("JotFormIFrame-" + args[(args.length - 1)]); } else { iframe = document.getElementById("JotFormIFrame"); } if (!iframe) { return; } switch (args[0]) { case "scrollIntoView": iframe.scrollIntoView(); break; case "setHeight": iframe.style.height = args[1] + "px"; if (!isNaN(args[1]) && parseInt(iframe.style.minHeight) > parseInt(args[1])) { iframe.style.minHeight = args[1] + "px"; } break; case "collapseErrorPage": if (iframe.clientHeight > window.innerHeight) { iframe.style.height = window.innerHeight + "px"; } break; case "reloadPage": window.location.reload(); break; case "loadScript": if( !window.isPermitted(e.origin, ['jotform.com', 'jotform.pro']) ) { break; } var src = args[1]; if (args.length > 3) { src = args[1] + ':' + args[2]; } var script = document.createElement('script'); script.src = src; script.type = 'text/javascript'; document.body.appendChild(script); break; case "exitFullscreen": if (window.document.exitFullscreen) window.document.exitFullscreen(); else if (window.document.mozCancelFullScreen) window.document.mozCancelFullScreen(); else if (window.document.mozCancelFullscreen) window.document.mozCancelFullScreen(); else if (window.document.webkitExitFullscreen) window.document.webkitExitFullscreen(); else if (window.document.msExitFullscreen) window.document.msExitFullscreen(); break; } var isJotForm = (e.origin.indexOf("jotform") > -1) ? true : false; if(isJotForm && "contentWindow" in iframe && "postMessage" in iframe.contentWindow) { var urls = {"docurl":encodeURIComponent(document.URL),"referrer":encodeURIComponent(document.referrer)}; iframe.contentWindow.postMessage(JSON.stringify({"type":"urls","value":urls}), "*"); } }; window.isPermitted = function(originUrl, whitelisted_domains) { var url = document.createElement('a'); url.href = originUrl; var hostname = url.hostname; var result = false; if( typeof hostname !== 'undefined' ) { whitelisted_domains.forEach(function(element) { if( hostname.slice((-1 * element.length - 1)) === '.'.concat(element) || hostname === element ) { result = true; } }); return result; } }; if (window.addEventListener) { window.addEventListener("message", handleIFrameMessage, false); } else if (window.attachEvent) { window.attachEvent("onmessage", handleIFrameMessage); }